regelbundet

| Postat i: kost
1
God morgon alla morgon pigga läsare!
 
Vaknade med tuppen kan jag verkligen lova er, vaknade kanske för ungeför 20 minutersedan. För i vanligafall så brukar jag kanske sova till 11-12 om dagarna och då har ju hela dagen gått ju. Så nu sitter jag vida köksbordet och ska få i mig frukost som jag brukar vara dålig på att äta.  Sedan så bär det av ut  för en morgon prommis med felix(hunden). Efter det så blir det att ligga utr och sola tror jag hela dagen. 
 
Men nu till det jag skulle komma till. Hur viktigt är det att man äter regelbundet och att man inte tar någor extra under tiden tills nästa måltid?  Sen hur viktig är frukosten?
Sedan vill jag gärna ha  många och bra tips på bilig och mer hälsosam frukost. Jag vill även ha tips på hur man kan komma ihåg att äta frukost varje dag. För det är också något som jag är dålig på. Sen en annan fråga, hur viktigt är det men regelbunden tider när man ska gå ner i vikt? hur hjälper det till?
 
så här kan en frukost se ut för mig. oboy och macka. 
 
Hittills till regelbundet


Anonym

ta bort allt vitt bröd, potatis, ris, pasta osv. minska på fettintaget, ät istället nyttiga fetter så som typ avokado, kokosolja, jordnötssmör osv. ta bort allt godis, sötsaker å sånt.
frukosten är det viktigaste målet på hela dagen. hoppa inte över den! regelbundna mattider kan va bra för ämnesomsättningen, men ät bara som vanligt frukost, lunch middag och om du känner dig hungrig gå inte och små-ät! ta istället ett rejält (nyttigt) fika. typ frukt/bär.

Svar: tack så mycket för tipsen jag uppskattar för dom tipsen jag fick :)
healthyjulia.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Follow on Bloglovin