problem

| Postat i: träning
1
Jag hoppas att det finns någon där ute som man hjälpa mig med några problem som jag har stöt på.  I mitt tränings program som jag har så står det att på onsdagar så ska jag gymma lätt i 45 minuter. Men det är så att jag vet inte vad jag ska göra har inga övningar eller något alls, men jag har appar i mobilen som kanske kan hjälpa mig. Ett annat problem är att jag har inga grejer att använda mig ut av, tillexempel jag har inget gymkort, inga hantlar eller något sånt som man kan använda sig av. Eller jag har en pilatesboll för som som är 1,60  och där ikring. ( men det kanske inte gör något?)  men annars så har jag inget.  Så det jag skulle behöva är tips på vad man kan göra för övningar med en pilatesboll och andra övningar som man kan göra hemma för att träna styrketräning. Ni kan också få ge bra tips på vad man kan köpa för grejer som man kan använda sig av hemma. Men jag är en absolut nybörjare på att träna så jag vill inte köpa hur mycket som helst och sedan så använder jag inte det.  Men det största problemet som jag har är den där tröskeln till att göra något, Jag kan vara hur taggad som helst men sen så blir det inte för att jag inte orkar eller att det blir för jobbigt eller vad som helst. Så det är också en sak som jag skulle vilja ha hjälp med. Hur kommer man över den där tröskeln så man faktiskt gör något och inte skjuter upp det hela tiden för det är något som jag verkligen är expert på.  Och sedan hur ska man göra så att träningen blir roligt ? Det är också något som jag skulle vilja ha hjälp med. 
 
Det är dom här apparna som jag har. 
 
 
 
Hittills till problem


Viktoria

Hej! Grymt att du har checkat in appar, det får man väldigt bra inspiration av. Sen för att din träning ska bli rolig och något du ser framemot måste du variera och hitta delmål. Testa att Skriva en träningsdagbok och/eller gör totala träningspass med olika övningar.
Hantlar är bra för ALLT, du kan träna nästan hela kroppen om du har ett par hantlar. Och prova dig fram på pilatesbollen, tex plankan på olika sätt är grym!!
Lycka till!!

Svar: Tack så mycket av tipsen. Men nu har min kompis ett hemma gym som jag är och tränar i och han hjälper mig att sätta ihop ett tränings schema :)
healthyjulia.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Follow on Bloglovin